Banquet at the Pharisee Simon

In a vaulted hall, eight men sit at a square-shaped, white-covered table behind which green, patterned curtains are stretched. The front of the board is empty. The Pharisee Simon in red robe and red pointed cap leads the banquet. Jesus sits, turning to the right, left in front. He wears a red coat, which he holds in his left hand over a gray coat. His head is surrounded by the halo. He raises his right hand above Mary Magdalene, who kneels in front of him with dislocated hair, in white underwear and red robe, and holds his right foot with both hands. Shards of broken ointment vessel are lying beside her. (Discription from Rudolph Lepke's Kunst-Auctions-Haus <Berlin> [Hrsg.],Galerie Weber, Hamburg: Versteigerung: 20., 21. und 22. Februar 1912 (Katalog Nr. 1634) — Berlin, 1912, S. 45)
Painting is rounded off.
NL - RKD, Objektdokumentation.
Rudolph Lepke's Kunst-Auctions-Haus: Catalog der Naumann'schen Gemäldegalerie. Auktion vom 24.-26.04.1872. Berlin 1872, Lot 136.
Rudolph Lepke's Kunst-Auctions-Haus: Galerie Weber, Hamburg. Auktion vom 20.-22.02.1912. Berlin 1912.
Gustav Parthey: Deutscher Bildersaal. Berlin 1863. Band I. S.567, N. 37.
Julius von Pflugk-Hartung: Hamburg. Die Webersche Gemäldesammlung. In: Repertorium für Kunstwissenschaft. VIII(1885), S.80-93, hier S.80, 83.
Leon Preibisz: Maarten van Heemskerk. Ein Beitrag zur Geschichte des Romanismus in der niederländischen Malerei des XVI. Jahrhunderts. Leipzig 1911. Kat. Nr. 26.
Dr. Georg Rathgeber: Annalen der niederländischen Malerei. Gotha 1842. S.190-191, 249, N. 1383b.
Carla Schmincke: Sammler in Hamburg. Der Kaufmann und Kunstfreund Konsul Eduard Friedrich Weber (1830-1907). Hamburg 2004. S.170. Abb. 16. Galerieanbau: Hauptsaal des Erdgeschosses.
Karl Woermann: Wissenschaftl. Verzeichnis der älteren Gemälde der Galerie Weber in Hamburg. Dresden 1907. Kat. Nr. 91 (221).
Ausstellungskatalog, Gemälde Alter und Neuer Meister, Galerie Stern, 22. Juni - 31. August 1935, S. 13.
rkd.nl/explore/images/27199